onsdag 31 augusti 2016

Pyssel

Godmorgon!
Hoppas ni gillar uppdateringen jag gjort med bloggens layout. Jag har bytt ut den gamla "headern" ...


... mot den nya ni ser ovan. Jag konstaterade att i den gamla fanns foton som alla var över 5 år gamla - utan tvekan då jag bodde i Åbo då de är tagna, och det är ju länge sen nu. Jag vill ju visa mitt Aspen och mitt nya liv här på bloggen. Även om vi kan titta tillbaka ibland. :) 

Jag gjorde också lite andra uppdateringar, bl.a. har jag länkat min blogg till bloggtoppen.fi för finlandssvenska bloggare - gå gärna in, hitta andra bloggar och varför inte kommentera min blogg?

Visar den nya headern vad bloggen handlar om, vad tycker ni?

Krukorna har fyllts med blommor, kex eller godis vid "leverans". En är faktiskt o-utdelad ännu, få se vad vi fyller med där....
Jag ska också passa på att visa min lilla konstnärs senaste mästerverk. Ni minns kanske korten den då 3-månader gamla konstnären gjorde till morsdag med fotavtryck? Nu har den dubbelt så gamla konstnären (oj oj - här går det undan!) fixat presenter till mommos & farmors födelsedagar, båda i augusti, och när vi höll på, lite bonus till morfar, gammelfarmor, gamlamommo och gudföräldrarna. Vore ju orättvist om de blev utan så här fin kruka bara för att de inte placerat födelsedagarna lämpligare. :p

Det blev krukor - och ifall man själv saknar grön tumme så hjälper Filip till med hela handen! (Dock har i alla fall både mommo och farmor helt klart gröna tummar...)

Vi köpte förmånliga och framförallt enkla små krukor från ikea, använde vanlig fingerfärg för att göra avtrycket (det blev ju lite klott och flera försök, men bara att torka av emellan...), och sprejade sen på med lack (3 lager) för att det ska tåla användning. Tadaa. Inte så svårt bara vi kom på knepet med avtrycket. ;)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Hej hopp! det var en fin uppfräschning, även om jag personligen inte ens tänkt på att det var så gamla bilder i headern