torsdag 11 augusti 2016

Snappertunadagen 2016

Jag skrev ju senast att om vädret tillåter och Filip vill så far vi naturligtvis till Snappertunadagen - som firade 40-års jubileum.
Jodå. "Solen skiner alltid på Snappertunadagen" har jag hört hur ofta som helst (och mycket riktigt, trots dystra prognoser i år), och Filip var ivrig och vaknade t.o.m. lite tidigare än beräknat.

Sheriffen har på sina Amerika-byxor
Filip trivs ändå att se sig omkring från sjalen, så vi kan lika bra se på folk emellan och inte bara på bilar och träd och vad vi nu annars brukar titta på, speciellt när det ordnas evenemang så nära! Omväxling förnöjer! Han var så nöjd så - och mamma hans också, som passade på att fynda lite. 

Jag hade på min nya väska. Förut har jag gillat ha kuvertväskor (t.ex. min "téväska", mitt "randiga kuvert", min "bröllopsväska" och min spetskantade väska), men det är mindre praktiskt nu för tiden. Visst är det härligt hur jag hittar på nya anledningar att göra flera väskor? Nu har jag gjort denna lilla med axelrem, vart det precis ryms telefon, nycklar och börs. 

Jag virkade två mormorsrutor enligt mönstret till denna drops -filt (som jag också håller på att göra, men det har varit en lång paus nu....) i granna novita miami, virkade ihop dem, och virkade runt några varv fasta maskor i öppningen. Jag gjorde också ett knapphål (sydde förstås fast en knapp!) och virkade ett axelband. 

Praktiskt, när jag, som oftast nu på sommaren, inte har fickor!

Inga kommentarer: