fredag 16 september 2016

Att spetsa till det

Jag tänkte snabbt tipsa på ett enkelt sätt att piffa upp en klänning, förnya och göra trendigare (spets är trendigt nu, visst?), och i mitt fall - göra längre!

Klänningen ovan var perfekt i sommar; fickor är alltid trevligt, men framför allt hade den perfekt urringning för amning. En klänning jag haft i flera år. Men, jag tyckte den var i kortaste laget för mig, det gick bra, men jag var rätt självmedveten när jag hade den på. Men med en 10 cm spetskant till, om än genomskinlig, så känns det mera klätt. Och så kändes det ju som en ny klänning!

Att sy på spetskanten på klänningen var ju enkelt, fixat på 10 minuter på symaskin med raksöm. Spetskanten hittade jag i pirjon lanka

Bättre bild har jag tyvärr inte. Men ni ser hur det funkar?
Jag hade klänningen på flera gånger i sommar, men tog aldrig bättre foto...

Man behöver tydligen inte alltid göra allt själv. Men tur att man kan förbättra. :p

Inga kommentarer: