torsdag 29 september 2016

Choklad & stickning (och lite rumpor)

Filip lyssnar då mommo läser "vems rumpa är det" som jag köpte på Ekenäs höstmarknad. Skitkul bok - alla uppskattar! ;)
Och jodå, han lyssnar faktiskt till böcker redan, han är en riktig bokslukare - både bildligt och bokstavligt sagt.

Nu i veckan var det dags för stickkväll igen. Det var ett tag sedan sist, och den gången fick jag inte så mycket gjort då den minsta deltagaren krävde uppmärksamhet. Även denna gången stod lillpysen för mycket av så väl underhållningen som programmet, som det ska vara - inga protester, men den här gången var det min mamma som fick mindre handarbetat (hon protesterade inte heller). :p 

Lite jobbat fick jag faktiskt också. Tur, det hade blivit en rejäl fnurra på tråden tidigare tydligen, och mycket jobb jag gjort blivit onödigt. Såå irriterande. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och göra om. *suck*

Jag kunde inte låta bli att baka något gott till gästerna heller... Ni ser att det blev nyttigt, i alla fall om man får tro artiklar som den här eller den här.

Här har ni resultatet, chokladfylld kladdkaka. Megamums! Kakan är redan slut om ni tänkte vallfärda hit, förståeligt, ni får baka er egen - följ bara länken till receptet (som alltid direkt i titeln, men länka en gång extra så ni inte skulle missa).

PS! Kaffedagen närmar sig! Jag tänkte tipsa att den firas idag, men tydligen har datumet flyttats till imorgon - läs här. Bra så, jag hinner knappast blogga idag, men jag har förberett firandet - och nej jag tänker inte dricka kaffe, men nog smaka kaffe. Ni får se... ;) 

Inga kommentarer: