måndag 10 oktober 2016

Redo för jakt

Det är sällan jag får beställning på något handarbete från maken, så när jag väl får det är jag alltid jätte ivrig. Denna gång behövde han ett par jaktvantar för varmare väder, dvs han har handskar men han vill ha något på händerna också när han inte fryser. 

Torgvantar skulle bli passligt visade det sig, jag använde det här novitamönstret (på svenska - hurra!). Det visade sig också att novita nalle -garnet som jag köpte till Filips söta äppelmössa också är ett utmärkt kamouflage-garn. Tänk vad mångsidigt. Med andra ord hade jag allt jag behövde hemma och vantarna var klara i en handvändning. 

Andra projekt jag gjort till jägare (som varit mera dekorativt än praktiskt) är:

 de här fina vantarna till styvfar (egen design, mönster HÄR [för tillfället verkar mönstret inte fungera i min webbläsare - om så fortsätter borde jag ju lägga upp mönstret på nytt, säg gärna till om ni märker sådana problem på min blogg) - så fint foto att det är värt att visa igen nästan 6 år senare :)

och den här mössan (som jag bloggat om HÄR)

Inga kommentarer: