fredag 25 november 2016

Hjärtliga gratulationer!

Glest på bloggen tycker ni? Jodå, tomtarna sysslar med annat i dessa tider. Jag har varit tvungen att jobba lite bl.a. Jo ni läste rätt, jag jobbar igen. Mammaledigheten är faktiskt officiellt slut! ....dock jobbar jag minimalt hemifrån och är 99% vårdledig. Tacksam att vara lärare och kunna hålla nätkurs hemifrån, tacksam för jobb (eller tacksam för lite extra cash.....), och tacksam att pysen har långa lurar så jag kan jobba lite. Tacksam för min tillvaro helt enkelt.

Det har varit mera julpyssel än jobb senaste veckan nog, det är ju lilla jul i lördag! Åååh vad jag ser fram emot lilla jul med min lilla tomte!!! Hans jultröja (som ni såg början av HÄR) blir nog inte klar till lördag, men nog till "hemmamammornas julfest" nästa vecka som en kompis ordnar skulle jag tro. Nej, J:s väst är inte heller klar...... Men ett annat julprojekt som jag är sååå nöjd med, men ni får vänta lite, det är okej att ha hemligheter till jul vet ni väl!


Jag ska tipsa om en annan idé. Mönstret heter Christmas Heart (ni hittar det HÄR) och är således ypperligt också till jul! Originalidéen är att man ska hänga upp hjärtat som dekor till exempel i granen, men jag har gjort trådar som man kan knyta fast runt t.ex. en servett, dvs jag har virkat servettringar. Det här blev ingen julklapp den här gången, utan en liten bröllopsgåva. Tack för fb igen får jag säga, kusinen som väntar smått har också gått och gift sig. Hjärtliga gratulationer från oss!

För mig är det en särskilt romantisk gåva; till vårt eget bröllop virkades ju blommiga servettringar till alla gäster - som också var deras minne att ta hem, men jag och min då nyblivna make fick ett par precis sådana här servettringar gjorda av min mamma. Se inlägg HÄR för bilder av både hjärt- och blom-servettringar. 

I veckan åt jag broiler, och dukade då med min egen servettring av samma modell. :) 
Lite enkel vardagsromantik

PS! Se också den HÄR bröllopsgåvan jag gjorde i somras.

Inga kommentarer: