torsdag 26 januari 2017

Hjärtat på rätta stället

Jag har sytt mycket på sistone. Ni har många inlägg att läsa så småningom. Men först ska ni få höra sagan om den fula dinosaurien.... 

Filip har blivit så mysig på sistone, han myser med mitt knä, ett kramdjur, vad som nu är lite mjukt, men vill inte nödvändigtvis komma i famnen alla gånger. Så jag ville ge honom ett kramdjur/dyna. Visst insåg jag att jag inte kan skapa underverk, men resultatet blev dock fulare än väntat. Men hade jag kommit så långt, symaskinen hade dessutom krånglat massor på vägen, så slutförde jag ändå arbetet, men tänkte att det blev nu bara skräp.

Men se, det tyckte inte Filip. Filip verkar riktigt förtjust i dinosaurien, och förstod genast precis hur jag tänkte att den skulle användas. Inte bara en och två gånger, utan han myste med sin Dino flera gånger redan igår (dvs samma dag den blev färdig). 

Filip vet att det inte är utsidan som räknas, utan att man har ett mjukt inre och hjärtat på rätta stället. Dino har de facto två hjärtformade fläckar ;) . Tack Filip för att du påminde mig om det

Dino blev ett bra tillägg i Filips myshörna. Ni har tidigare sett hans lekhörna HÄR, och hans sköthörna HÄR. Hans hörnor tar över vårt hus... ;) Så ska det väl vara?

Filips lekhörna kompletteras av "skumgummipusslet" vi just fyndat på loppis, mjukt underlag eller kul att leka med - riktigt vad man tycker. Den är nära Filips böcker; Filip gillar verkligen att läsa! Ni ser Filips traktordyna, som ni också sett HÄR, och jag vet inte om jag ens visat hans uggle-dyna förut (?), som är sydd av samma härligt mjuka tyg som hans hösthalare, se HÄR. (Jag var bara tvungen att utnyttja det sköna tyget till max!) Dino själv är förresten sydd i samma tyg som byxorna jag sydde åt honom nyligen (se HÄR), som hans kompis Celine har matchande. Om vi analyserar bilden ännu noggrannare så ser vi ju också Filips ljus, som ni sett HÄR, och Filips fruktkorg, som ni sett bl.a. HÄR. Mycket hemgjort.... *nöjd mamma* (Pojken verkar också nöjd.)

Eftersom Filip verkar så nöjd med sin Dino ska jag kanske sprätta upp idag och sy några detaljer lite snyggare... Så håller han ännu bättre att kramas med.... Lappade redan för hand, men jag kan ju göra Dino så snygg som han kan bli i alla fall.... Vad tycker ni?

Inga kommentarer: