söndag 1 januari 2017

Välkommen 2017!

Här dricker jag té till stickningen, som jag brukar om kvällarna. Vi fick en te-adventskalender till julklapp, som tack vare vår "utmärkta" post här *grymt* kom väldigt sent (läs HÄR - råkar vara flera bekanta som intervjuas i den artikeln dessutom). Jag drack första koppen den 22:a december. Nu räknar jag dagarna efter jul, så jag kommer att dricka påse nr 13 på trettondagen, t.ex. Just den här kvällen är det extra lyxigt, vi fick också en mug-topper till julklapp. Kul idé!!! 
Detta blir året då mina pojkar får matchande tröjor - som om de inte liknar varandra nog redan nu! Han må vara en liten mamis ibland, min lilla Filip (det får han så gärna vara, det gäller att passa på!), men man ser ju på honom att det är pappas pojke. 

Far i huset fick ju sin väst redan tidigare, endast 9 månader efter sin födelsedag. Sonen ska få sin tröja senast till 1-års dagen - vilket ju är jätte snart (februari)! Så det gäller att sätta igång att sticka. Samma garn, samma färger, också nu i argyle-mönster, men inte riktigt lika ändå - ni ser. 

Inga kommentarer: