söndag 29 januari 2017

Victorian neckwarmer

Spanade ni in min krage i ett tidigare inlägg? Ni såg rätt, den är ny! Här ska ni få bättre bilder.

Mönstret heter Victorian Neckwarmer, och ni hittar det HÄR (på engelska som ni förstår). Mycket lätt och snabbstickat, trots att skenet kanske bedrar. Tyvärr vill övre kanten lite "korva sig", men det är väl okej ändå.... Även om det varit ännu snyggare med rak kant.

Rocken jag fyndat på loppis har så vid urringning (även om man får den fast högre upp också...) att en dylik krage behövs.
Jag stickade i Novita Isoveli, jag tänker nämligen att det passar ihop med mitt reflex-set (mössa HÄR, vantar HÄR), även om det inte är samma gröna färg. Dessutom är det skönt att sticka (snabbt) på grövre stickor ibland, 5 mm använde jag här. Reflex-tråd stickade jag endast in i den övre kanten, separat. Jag försöker ju vara sparsam, förstås. ;) Kanten som tyvärr korvar sig, men tråden reflekterar ju lika bra från avan....

Kragen passar bra så väl till ytterkläder som inomhus, så den kommer säkert till flitig användning! En del återstår till mitt reflex-set. Stay tuned ;

Inga kommentarer: