torsdag 9 februari 2017

Baby shower -dags!

Min kompis foto som jag helt fräckt snott från FB. ;)

"Nu skulle det vara dags att ordna babyshower för Jenny och bebis nr 2" plingade det till i inboxen för ett tag sedan. Det skulle det. Igår var det så dags. Vi smög oss in då huvudpersonen var utlurad på promenad (helt lurad var hon inte, men lite passligt överraskad ändå) och ställde fnissandes igång.

Även detta foto är snott. ;)

Jag fick till en kaka även denna gång. Med lite planering och genom att sprida ut de olika skedena av bakning och dekor på flera dagar, inspiration från internet och hjälp från maken får man till en snygg tårta även med en busig "jätte-snart" 1-åring i huset - i alla fall med en snäll sådan. Denna gång blev det uggla, tutt och skallra som prydde tårtan. Ni ser på färgerna vad det väntas "för sort", eller hur?

Detta var nu min 4:e baby shower tårta. Jag har gjort två blå och två rosa, till två mammor - båda har nämligen väntat två barn. Här ser ni min blå magkaka, min rosa fotkaka och min rosa nalle-kaka med baby-byksträck. Klickar ni på länkarna ser nu ju dessutom de handgjorda gåvorna, fast första gåvorna hade jag i skilt inlägg, de ser ni här: [1] och [2].


Denna gång valde jag att sy istället för att sticka, och gjorde så till både baby och storasyster! Syskon-matchade byxor är väl aldrig fel, och roligt för storasyster hoppas jag. Samma mönster jag brukar ha, ur Ompele lapselle (1987). Minsta storleken var 70, men jag sydde utan sömnsmån (så jag hoppas det blev typ 62-68), och med rejäla resårer som man kan vika upp vid benen och ner vid midjan - då går det med lite tur att använda från ca 56. Man får väl se vad det kommer för en guldklimp. :) Förr eller senare passar de, men jag hoppas så klart på lång användningstid. Storasyster fick storlek 100, hoppas även det passar.

Jennys eget foto. Det var också Jenny själv som vann Filips tuttflaska, som han endast prövat en gång. Hon gissade nämligen EXAKT rätt antal godis. Visst brukar hon vinna, men med sådan stil! Helt otroligt! 
Det var en super-trevlig kväll! Mycket gott att äta (också saltigt gott förutom kakan) och mycket hade vi att prata om - både om barn och annat. Och när jag väl kom hem sov pojken, och maken gjorde uppdateringar på min dator. Hur perfekt är inte det?

Inga kommentarer: