söndag 19 februari 2017

Bamsekramar till 1-åringen


Äntligen ska ni få en skymt av vårt 1-års kalas. För den invigde har det knappast varit svårt att gissa temat: Bamse! Det är nog inte bara jag som tror att han tycker om Bamse, för som han morrar glatt när Bamse kommer i tv eller vi läser en Bamse-bok. Han har otaliga sådana, som tur är så vi får lite variation. Till födelsedagspresent fick han av oss, förutom Bamses pottbok jag nämnde redan, också Lille Skutt, så att han nu har hela gänget att leka med. (Skalman är faktiskt fyndad på loppis, Bamse hämtade pappan hem från en arbetsresa.) 

Ett ljus i kakan, så klart! Min lilla gubbe är ett helt år! Wow!
Jag har återupptäckt min blomkrage (som jag bloggat om HÄR 2013). Perfekt till den "tråkiga" men fruktansvärt bekväma klänningen just inhandlat från Lidl. Jag har använt den. förutom nu, endast på Jannikes första babyshower och Clarissas (vilket är lite kul) vad jag minns, men jag tror jag måste börja använda den mera!
Bamse förberedde jag som nämnt samtidigt då jag förberedde dekorationer till Jennys uggletårta och Clarissas storktårta. Jag är inte så konstnärlig av mig, så jag skrev helt enkelt ut en Bamse-bild som jag hade som mall. Svårare än så är det inte. För att få till bamses ansiktsfärg blandade jag lite gult och orange sockermassa. Konturer är ritat med smält choklad med hjälp av en tandpetare. Jag har faktiskt en reserv-Bamse (och en reserv-stork med baby) om någon skulle behöva sådana? 1-åringen själv åt bröd och päron som ni ser, men han är glad ändå. Övervägde annars att han hade fått smaka, men han har magen lite i olag så det fick avgöra saken. Men ni ser att han är glad ändå. På bilden är han fullt upptagen med att charma och underhålla gästerna, som den goda värd han är

Massor med presenter fick han så klart, gullungen min - och han gillade dem helt tydligt. Han kände hur mjuka och sköna hans kläder va, och sa själv "tack tack". Den biten av uppfostran är under kontroll än så länge ;) Föräldrarna är också tacksamma för alla som förgyllt Filips 1-års dag, ja och hela första året för den delen, inte bara med praktiska och roliga presenter, utan också med tid, sällskap, goda råd, tankar och allt annat! 

Inga kommentarer: