måndag 13 februari 2017

En till isprinsessa

Glad på morgonen efter en trevlig kväll
Ett enkelt flätmönster piggar alltid upp

Vilket härligt väder det var igår! Då jag vaknade lyste den stora månen ännu vackert trots att det höll på att ljusna! Jag passade på att gå ut och fotografera - och tog då också foton på några av mina senaste alster.

Vanligtvis är det mörkt ännu då jag stiger upp, men igår sov jag lite längre då nattsömnen annars blivit rätt kort. ("Lite längre" är alltså till halv sju -tiden...) Sov jag dåligt för att sonen höll mig vaken? Nej då, han var hemma och sov då vi första gången lämnade honom en kväll med barnvakt. Mammas stora pojke tog duktigt hand om mommo sin utan problem innan han somna sött! Själva hade vi så roligt, så det var väldigt lyckat m.a.o. Det råkade sig dessutom så att jag stötte på en hel hög med kollegor och elever förutom vårt annars mycket trevliga sällskap, så jag kan knappast beskriva kvällen med något annat ord än "perfekt".

 Pannbandet heter Ice Princess och mönstret är av Drops. Jag hade ännu kvar av Red Heart Reflective (som jag också stickat vantar och mössa av åt mig, samt mössor åt så väl sonen som maken), och ville utnyttja det även till ett pannband. Jag är för övrigt inte den enda isprinsessan här i trakten. Jag tyckte väl att mönstret såg bekant ut, och jodå, jag har stickat ett sådant i present förut, det ser ni HÄR

bonusbilds-dags: 

Så klart man är på gott humör då man vaknar och ser utsikten vi har här hemma!
Mindre glad är jag idag då jag hört att man sett vargspår också riktigt vid våra husknutar. Det finns fördelar och nackdelar med alla platser, förstås.... Hoppas vi inte ser något annat än spår. 
Första barnfria dejten sedan Filip blev det bowling och parmiddag. Fråga inte hur det gick i bowlingen, det är oviktigt. ;) Däremot kan jag berätta att jag har på mig min orange bolero som jag stickade förra vintern, delvis för att kunna variera min klädsel med min växande mage. I inlägget då jag först visade upp boleron, som ni ser HÄR fick jag fundera hur jag skulle posera då jag ännu inte avslöjat på bloggen att Filip var på kommande.


Inga kommentarer: