onsdag 15 februari 2017

Vändagsfirande del 2, 2017

Mönster till drinkunderlagen (som är så fina att de får stå bredvid - vi har ju ändå vaxduk nu för tiden) har jag berättat om HÄR. Mina muggvärmare såg ni för första gången HÄR, redan 2012 tydligen. Korgen har jag förstås också gjort själv (daa-a), läs om den HÄR (också 2012). Korgen tycks ha tappat formen lite på sina 5 år. Okej, jag hade nog fått den slätare omedelbart om jag satt tid på det, men jag hade två hungriga gubbar förstår ni. Och med tvätt går det åtminstone att få den som ny igen. Så det så.

Det är inte första gången det inte räcker med ett blogginlägg för att berätta om vändagsfirandet. Så lyckligt lottad är jag förstår ni, med både snälla vänner och fin familj. Förra inlägget läser ni HÄR, om ni missade det.

Trots det firades vändagen som vanligt i all enkelhet. Men jag bakade, än en gång, hjärtformade semlor, morotssemlor blev det denna gång - min mans favorit (nämndes t.o.m. på vårt bröllop [1] [2] [3]!). Hjärtformade semlor har ni sett t.ex. i DETTA inlägg förut, då jag tydligen firade alla hjärtans -sjätte-dagen. Hehe. Få se hur många dagar det blir i år. 

Ni ser också den fina godisfyllda glaskorgen jag fick av en vän på bilden. Wow, det hade jag verkligen inte väntat mig. Vilken glad överraskning! Tur att jag råkat använda "smörfritt smör" (dvs flytande vegetabilisk fettblandning) så att jag kunde tacka med några semlor. Jag stämde också träff med en vän jag sällan träffar igår, så vi har roligheter att se fram emot också.

På tal om goda vänner, så kan jag nu så här ett år efter min babyshower berätta att mina goda vänner har utfört största delen av uppgifterna de tilldelades då. De flesta har inte kommit med på bloggen, men några har smygit sig med - de kan ni se HÄR. Här ser ni den sista av uppgifterna (januari-månads uppgift) som var att "hämta en påse chips". En påse chips alltså. Ni ser hur väl utförd uppgiften blev - hon gjorde ju t.o.m. oktobers uppgift (hämta en platta choklad) samtidigt som sin egen. Vad bra för den var annars ogjord. :p Det känns som att cirkeln är sluten nu, i och med att jag var på en ny babyshower förra veckan. (Det var iofs den andra sen min egen, HÄR ser ni den första.)

Tack mina fina vänner för att ni finns. Ni behöver iofs inte hämta godis åt mig för att jag ska veta det... Men tack för det också, jag klagar inte. :p

PS! Bästa vändags-presenten var nog att Filip för första gången gick till mig igår! Oj oj oj, mammas stora pojken! Tre dagar inför 1-årsdagen.... 

Inga kommentarer: