onsdag 19 februari 2014

Fullt ut!

Glad alla hjärtans-sjätte-dag! ...man skall ju inte fira alla hjärtans dag bara den 14:e februari, utan bry sig om varandra och vara kärleksfull alla dagar. Jag har fortfarande inte slutat se och göra hjärtan överallt, och här har vi resultatet:



Hjärtformade semlor! Det är något av en tradition vid det här laget, se inläggen från 2011 och 2012. Ni ser dessutom att jag har sökt fram mina rosa mugg-värmare jag gjort tidigare, som matchar min hjärtliga tévärmare (och egengjorda brödkorg) väldigt väl. 

Förutom det hoppas jag ni lägger märke till vändagskorten; också februari-uppgiften från vårt bröllop är utförd, nämligen att skicka ett vändagskort. (Se också augusti, september, oktober, november, december och januari.)



Hjärtformade bakverk; morotsrutor (uttagna med pepparkaksmått, glasyren spritsad, recept i övrigt ur Lindas Favoritrecept) och banan-choklad muffins (hjärtformade muffinsformar, naturligtvis - en vändagspresent, recept ur Flera Favoriter).

Den observante noterar dessutom att jag fått blommor till vändagen, och att jag varit till loppis och köpt Kalle Ankas -pocketar - tidiga nummer; Kalle Ankas pocketar är bättre ju äldre de är! 



Förutom blommor och muffinsformar har jag fått bakelse! Och här syns äntligen den stora pannlappen på bild, som jag lovade redan i tidigare inlägg.  



Mera hjärtliga handarbeten. Detta virkade underlag fick svär-mormor i en tidig födelsedagspresent (samtigt med bl.a. muffinsarna ni såg på bilden ovan). 



Sist, men inte minst (god), även Irish Coffe kan vara hjärtlig med hjälp av lite kakao-dekoration.
Man måste väl konstatera att jag firat alla hjärtans -dag fullt ut, och verkligen har hjärtan överallt?

Inga kommentarer: