lördag 18 februari 2017

På ett litet hörn

...var jag med gamlas dans igår. Ett väldigt litet, men det passar mig. Precis som jag tyckte det var så kul att jag fick komma med på ett litet hörn på årets abi-middag, av en ren slump, men åh så kul! Det var alltså då jag såg kollegorna efter bowlingen, som jag bloggade om HÄR.

Bland alla gratulationer till sonen på telefonen, såg jag också bilder från gamlas dans via fb igår, från skolor och frisörsalonger som gjort frisyrer (bl.a. CaMi's salong - min egen frissa och vän). Och jag tänkte att vad kul att jag också skulle få leka frissa! Ni som följt min blogg vet att jag tycker om att pröva olika frisyrer, HÄR sen ni inlägg var jag också fokuserat på det. 


Det var alltså min kollega och goda vän som kom på en liten visit igår medan sonen sov och innan hon skulle vidare på dans. Det är sällsynt att jag lagar håret åt andra än mig själv, men visst har det hänt förut. Jag har ju faktiskt bl.a. haft "frisyrkurs" i skolan på temadagar och liknande, trots att jag bara är en "hemmafixare" också på det området.

Eftersom jag är ovan att fixa håret åt andra tar det lite längre tid än åt mig själv, men vad gör det när det finns så mycket att prata om. Dessutom så ser jag ju bättre vad jag gör, så jag är kanske petigare. Men jag tror vi blev nöjda till slut båda två! Nu väntar jag att höra om frisyren höll hela kvällen och om hur roligt det (antagligen) var, men klockan är ju så lite ännu (inte ens sju), så jag räknar med att vänta lite till. 

Sonen kunde skatta sig lycklig att det råkade vara hans födelsedag, för han fick faktiskt en liten present också. En bok, som jag läste om och om igen på kvällen, han hämtade den själv åt mig. Tydligen är boken om polisbilen roligare än Bamses pottbok, som vi själva gav (bl.a). Jodå, jag förstår det, han är ju inte dum, min 1-åring. Vem skulle vara dum nog att tycka att pottan är roligare än en polisbil? (Mamman tycker dock pottan kunde vara användbar.......)


Det var faktiskt inte första gången jag lekte frissa. I somras fick jag också laga håret på en flicka i byn. Även den gången tog det längre än beräknat, men jag vänjer mig väl att laga åt andra också då jag får öva. :) Tror att alla parter var nöjda även den gången. 

Så där har vi det. Handarbete på beställning har jag gjort några gånger, se dylika inlägg HÄR. Tårtor på beställning har jag inte gjort, sa jag då det varit tal om mina tårtor nu efter de senaste babyshower-tårtorna [Jennys] och [Clarissas], men jag insåg sedan att mumin-kakan (som ni ser HÄR) nog var en beställning. Och nu är jag också frissa. Jag känner mig lite mångsidig och fingerfärdig för stunden. :) Så väl frissa- baknings- och handarbets-tjänster har så gott som alltid varit åt mer eller mindre nära bekanta och vänner kan jag säga. Kul!

Inga kommentarer: